Kafe se zážitkem

Je to už delší dobu, co jsem v rámci snahy zabít čas, objevila netradičního průvodce městem. Jakým městem vám bohužel neřeknu, protože to bylo přesně jedno z těch videí co na vás vyskočí během prokrastinačního brouzdání ve videích na FB. Takže zkrátka takový ten průvodce, co nejprve musíte vidět roztomilé děti, potom kočičky a pejsky co dělají zmatené věci a pak taky tu holku, co si na obličej maluje katedrálu sv. Víta. No a za ní pak najdete holku, co se rozhodla prozkoumat své město.

Zatímco si už vůbec nepamatuji, proč jsem vůbec klikala na roztomilé děti, ani čemu jsem se smála u kočiček a taky nemám vůbec potuchy, jestli ta slečna zvládla správně lomená okna, průvodce si pamatuji vcelku do detailů a pořád. Ano, vím, netuším kdo to byl a jaké to bylo město, ale jde o náplň, která zaujala a poučila. Zkrátka typické video z FB, co vám uvízne v paměti a pak se ho marně hodiny zase snažíte najít.

Ale proč mluvím o ztraceném videu, když je v nadpisu káva? Slečna ve videu prozkoumávala netradiční místa a objevila zajímavou ranní párty, kterou lidé stíhají ještě před prací. Přijdete, zatančíte, zameditujete a hurá do práce. A v rámci téhle párty máte taky na výběr dva druhy kávy. Jedna normální a druhá zážitková a o tu zážitkovou v tomhle článku jde.

A jak se taková zážitková káva pije a co to vůbec je? Vesměs je to jakákoliv káva, kterou zrovna máte po ruce, jde jen o to, aby byla horká, takže s ledovým kafem to půjde o dost hůř. Nalijete si kávu do hrnku, obejmete ho a pořádně ke kávě přičuchnete a až poté, co si uvědomíte nejen horkost kávy, ale i její vůni, se napijete. Teď si asi říkáte, že jsem se možná zbláznila a že musím u pití kávy vypadat dost vtipně, ale schválně, někdy ráno to také vyzkoušejte, budete se divit.


Celé to kouzlo spočívá v tom, že se na chvíli zastavíte, zhluboka se nadechnete a kávu si užijete všemi smysly, zkrátka si s kávou v ruce trošku zameditujete. Pro mě osobně se z toho stal rituál, který dodržuji každý den, kdy mám volno a snažím se užít si svoji chvilku pro sebe. Pět minut pití kávy, které mě nakopne víc, jak pět espresso shotů v hektickém dni.

A tady v USA jsem své pití kávy dovedla k dokonalosti. Není nic lepšího, než dojít na pláž a je jedno jestli je zrovna krásný den nebo škaredo a jsem navlečená jako sněhulák, protože fouká mrazivý vítr a poprchává. Sednu si na lehátko s teplým kelímkem v ruce, zachumlám se a zaposlouchám se do hučení vln a křiku racků. Pak si pomalu přivoním ke kávě a uvědomím si jak krásně voní a zároveň mě neskutečně hřeje. A pak takhle celou dobu sedím v tichu, vychutnávám si okolní zvuky, hořkost kávy a uvědomuji si, jak neskutečně krásně mi je a jak málo záleží na nepodstatných věcech.

A o tom by život přece měl být...

Komentáře

Oblíbené příspěvky